ישראל היום: אסדות קידוח הגז "תמר" ו"לוויתן" ישמרו גז למשק | שלמה יעקובסון

כפי שנכתב באתר "ישראל היום", מפעילות מאגרי הגז הטבעי "תמר" ו"לוויתן" קיבלו הנחייה מהממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה להיערך לחודשי הקיץ ולוודא כי צרכי המשק המקומי ימולאו מבחינה זו. כמו כן, הוא הנחה  להמשיך בייצוא  של גז לירדן ולמצרים.

פרדוקס הגז של ישראל 

כידוע, צריכת החשמל בישראל עולה באופן דרמטי במהלך חודשי הקיץ. צריכה זו מלווה בעלייה בצריכת הגז הטבעי, המשמש לייצור החשמל בארץ. השנה עלול להיווצר מחסור בגז בעקבות העיכוב בהזרמת הגז הטבעי ממאגר "כריש", שהיה אמור לפעול עוד בשנה שעברה. 

שלמה יעקובסון, יזם בתחום האנרגיה, טוען כי "החשש העיקרי הוא שלישראל לא יהיה מספיק גז לייצא למצרים וירדן, עימן היא חתומה על חוזים ארוכי טווח. כשתעלה צריכת החשמל, בקיץ, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מייצאים גז למדינות השכנות בעוד אנחנו משתמשים בחומרים מזהמים יותר כגון פחם וסולר". 

זו הסיבה, אם כן, כי הממונה על הנפט בארץ ביקש לשמור כמות מסוימת של גז טבעי למשק המקומי. בבקשתו הוא פירט את הכמויות הספציפיות שצריך להבטיח לטובת המשק, החל מחודש יוני.

לעשות יותר למען הדורות הבאים 

עם זאת, אם אכן ייגמר הגז הטבעי, הממונה על הנפט הורה להקטין את כמויות הגז המיוצאות למצרים וירדן. "הכוונה של ממונה הנפט היא לאזן בין צרכי המשק לבין העמידה בהתחייבויות של המדינה למצרים וירדן, ואני מסכים עם דעה מאוזנת זו", אומר שלמה יעקובסון. עוד הוא מוסיף כי "גורמים בממשלות העולם צריכים להבין כי חייבים למצוא פתרונות נוספים וכן אלטרנטיבות לדלק הפוסילי. אנחנו לא עושים מספיק למען הדורות הבאים".

אהבתם? תשתפו

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

כתיבת תגובה

On Key

אולי יעניין אותך עוד:

דילוג לתוכן